HOLDoversigt

Efterårssæson 2024 er startet i september

Det er muligt at starte på igangværende hold, hvis der er plads.
Kontakt daglig leder: Malte Frid-Nielsen på mail eller telefon
41615050.

Dramaskolen kan kontaktes på mail: kontakt@odense-dramaskole.dk eller telefon 2818 1390.

Du kan tilmelde dig en gratis prøvetime her.

Mandag

16.30 – 18.00

Mille Onsberg

Lysser Andersen

DRAMA & TEATER

Tweens+Teens 9-16 år

Tirsdag

16.30 – 18.00

DRAMA & UDKLÆDNING

Kids 5 – 9 år

19.00 – 21.00

Lorens Lassen

SKUESPIL – TEKNIK

voksne, 18+

HOLDBESKRIVELSER

Drama for Kids

Kids: 5-9 år

Tirsdage kl. 16:30 – 18:00

Louise Lindholm & Katrine Schovsbo

Teater, leg og udklædning for de mindste

Teater og leg for de mindste er et hold med fokus på leg, fælleskab og fantasi.
På dette hold arbejder vi med det frie og eksperimenterende teater, med fokus på rejsen frem for produktet.

Gennem forskellige lege bliver de mindste introduceret til teatertekniker. Vi bruger kostumer og musik, til at skabe små scener, som vi viser for hinanden.

I den nye sæson bliver de små skuespillere inviteret i teatret. De vil snakke om forestillingerne og bruge dem i undervisningens leg.
Vi skaber kreative og selvstændige børn, med mod på livet, teater og leg.

Louise Lindholm

Louise har 3 relevante uddannelser:

• The Comedia School, Kbh.,
  • Dell’Arte School of Physical Theatre, Californien
  • Odense Lærerseminarium med dansk & billedkunst på linje.

Hun har arbejdet med mime, maske, klovn, melodrama, yoga, sang mm.
Hun startede allerede som teenager, hvor gik  til drama på Ungdomsskolen og senere på Ungdomshøjskole.

Louise har stor undervisningserfaring i drama for skolebørn, førskolebørn og som sprogpædagog i Vollsmose.
Hun er desuden en erfaren historiefortæller og  spiller dukketeater i diverse sammenhænge.

Har du spørgsmål så kontakt daglig leder: Malte Frid-Nielsen på mail eller telefon 41615050.
Scene: børn står på række med hinanden i hånden, løftede arme og tager imod applaus.

Drama for Teens

Tweens+Teens: 9-16 år

Mandag kl. 16.30 – 18.00

Mille Onsberg

Dramahold – Teens arbejdes der alsidigt med faget. Du lærer at få en forståelse af, hvorfor det du gør på scenen virker og hvordan det når ud til publikum, når du selv kan mærke det. Du kan forvente at lave en masse visninger, fordi simple teatertekniker fortjener bifald. Det handler om at skabe ny, talende, legende kunst, hvor selv børn kan være med. Så vær klar til at bruge din fantasi!

Om Mille Onsberg:

Jeg har spillet teater siden 2017 og er uddannet på HF Flow. Jeg mener, at man gennem nærvær og nysgerrighed kan nå rigtig langt og at det magiske ved teater opstår, når man tør tage chancer og kaste sig ud i det ukendte. Jeg synes derfor også at det er essentielt at skabe et trygt rum, hvor alle kan eksperimentere, fejle og lære i undervisningen.

Skuespilteknik

Voksne

Onsdag Kl. 19:00 – 21:00

Lorens Lassen

På dramaholdet for voksne er der fokus på dit skuespil. Målet er, at få dig til at spille så troværdigt som muligt, selvom scenen skulle være urealistisk. Det gør vi ved at få dig til netop ikke at “spille”,  men i stedet at tro så meget på den situation scenen har sat dig i, at dit sind og krop reagerer spontant på den skabte virkelighed. Dette kræver mod, men sker det, i en grad at din krops bevægelse og følelsesindtryk ikke kan skelne fra virkeligheden, er det Lorens’ erfaring, at publikum ikke kan undgå at blive berørt og at du ikke kan undgå at føle en intens frihed.

Undervisningen består af øvelser, selvskabte scener og arbejde med tekster. Endelig vil vi i teatrets natur fremvise for et publikum.

Lorens Lassen:

Jeg er uddannet på Mikhail Tjekhov Studie og Teaterstudio. Begge skoler er inspireret af den russiske K. S. Stanislavskij, hvis indflydelse på eftertidens skuespil næsten ikke kan overdrives. Hans elev Mikhail Tjekhov, som havde en stor del af sit virke i USA, gik dybere ind i det underbevidstes mulighed for skuespillet.

Efter min uddannelse skrev, instruerede og underviste jeg, til jeg blev far. Herefter blev tiden mere til at undervise, hvilket jeg har gjort gennem 17 år, på henholdsvis højskole og HF.

Mit mål er at gøre skuespillet dyb og legende let.

Man behøver ikke at have gået på dramaskolen før, for at kunne tilmelde sig.

Adgang til Odense Dramaskole på Nørregaards Teater Vollsmose, Risingsvej 122 (ovenpå Vollsmose Bibliotek):

Hvis døren er låst skal du ringe til Lorens på telefon 30225011.

Vi glæder os til at se dig! 🙂