Mira Erik
Forperson

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

portræt

Teresa Askham
Næstforperson & Forældrerepræsentant

Som barn var jeg engageret i teatret, både som besøgende og udøver. I mit voksne liv er det oftest som besøgende i teater- og kulturlivet, hvor jeg nemt bliver begejstret over en forestilling, en kunstinstallation eller opsætning. Jo mere kultur, des bedre!

Jeg er dybt optaget af at kulturen skal være for alle, og at alle skal have lige adgang og mulighed for at udfolde sig i et rummeligt fællesskab.
Kulturen har et kæmpe potentiale der ligger ud over kulturen i sig selv – og det oplever jeg at Odense Dramaskole formår at oversætte til praksis for børn og unge. Den måde
instruktørerne møder børnene på, uanset baggrund og niveau, er forbilledlig og børnene bliver inddraget i alle dele af drama- og teatret hvor leg, kreativitet og fællesskab er i fokus.
Min datter har været medlem af Odense Dramaskole i 3 sæsoner, og jeg oplever børnene møder hinanden i et kreativt og rummeligt miljø. Jeg kan ikke undgå at blive begejstret over og smittet af det! Det er en stor del af mit drive som medlem af bestyrelsen, og noget jeg vil arbejde for at bevare og udvikle til glæde for flere børn og unge på hele Fyn.
Professionelt er jeg chef for det boligsociale team i Svendborg, og har en baggrund i statskundskab og kultursociologi. Som medlem af bestyrelsen bidrager jeg med kompetencer indenfor strategisk kommunikation, sociale medier, udvikling, engagement af frivillige samt planlægning. Jeg er kæmpe fællesskabs-entusiast og ukuelig tidsoptimist – og til sæsonopvisningerne er jeg ofte at finde bag baren – tæt ved kaffen og kagen.

Malte Frid-Nielsen
Kasserer og daglig leder

Malte er skuespiller, tekstforfatter og teaterproducer. Han er vokset op med børne- og ungdomsteater og hans stærkeste barndomsminder, -venskaber, og -værdier har grobund i små teaterrum, hvor fantasien fik lov til at herske. Malte brænder for at skabe et stærkt samarbejde mellem de professionelle på Nørregaards Teater, de dygtige instruktører på Odense Dramaskole og de børn og unge, som får glæde af den transformative kraft som teateret tilbyder.

Har du spørgsmål til hold, tilmelding mm så kontakt Malte på mail eller telefon 41615050.

Inge Strandby
Bestyrelsesmedlem.

Min datter gik som teen-ager på Odense Dramaskole. Hun kom glad og energifyldt hjem fra drama, fik mere styr på sin identitet, fik større selvværd, blev mere kreativ og fik nye, sjove venner. Jeg ville ønske, at flere sårbare unge får lignende gode oplevelser og det kan Odense Dramaskole i høj grad bidrage til.
Jeg har en BA i dramaturgi, tidligere højskolelærer med fokus på drama, teater og kultur, underviser i yoga, mindfulness, dans og bevægelse. Jeg er også udøvende med maskespil og gadeteater.
Ansvarlig for hjemmesiden, PR, Insektkaravanen og Fjordens Dag.

Louise Lindholm
Bestyrelsesmedlem og underviserrepræsentant

Jeg har været meget glad for at arbejde og uddanne mig indenfor drama og teater som ung. De sidste 25 år har jeg undervist, fortalt historier og lavet dukketeater. Coronapandemien og børns udfordringer med folkeskolen, de unges kamp med ensomhed og voksnes med stress, har gen-motiveret mig i forhold til det glædesfyldte og sociale arbejde med trivsel gennem drama og teater for børn, unge og voksne.

Lorens Lassen
Suppleant

Lorens er uddannet på Mikhail Tjekhov Studie og Teaterstudio. Begge skoler er inspireret af russeren K. S. Stanislavskij.
Lorens har skrevet, instrueret og undervist siden …..
Lorens har erfaring med undervisning af voksne på højskole og HF. Hans mål er at gøre skuespillet dybt og legende let.

Ayshan

Michael Ørbæk Rasmussen
Suppleant

Min primære motivation for at sidde i OD’s bestyrelse, er et ønske om at bidrage til udbredelsen af kultur i praksis. Ligeledes mener jeg at se et vigtigt pædagogisk arbejde, der bliver udøvet i dramaskolen.